• Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій 2013-2014 н.р. 9-11 класи

Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій 2013-2014 н.р. 9-11 класи. Чернігівська обл.





ІІІ Всеукраїнська учнівська олімпіада з інформаційних технологій 

ІІІ етап 

8 лютого 2014 року 

Уважне вивчення умов і допоміжних матеріалів завдання - половина успіху 

Інтернет за останні роки став найбільшою частиною інформаційного простору сучасної земної цивілізації. Обсяги інформації в Інтернеті неосяжні для окремої людини, як безмежний простір океану. В Інтернеті можливо знайти майже будь-яку інформацію, але, як і в океані, неможливо гарантувати, що знайдеш саме те що шукав. Інколи знайдена «рибка» може обернутись «хижаком», а омріяний берег виявиться всього лише примарою. Так зміст деяких інформаційних ресурсів може не тільки викликати сумніви щодо достовірності, а й бути досить небезпечними для користувача. 

В Міжнародний день безпечного Інтернету важливим має бути бажання всіх свідомих людей захистити дітей від певних ризиків глобальної інформаційної безпеки. Оскільки одними із найпопулярніших інформаційних ресурсів в Інтернеті є соціальні мережі, то і пріоритет у захисту особистості – знання про соціальні мережі, про їх позитивні та негативні якості. 

Соціальні мережі в Інтернет відіграють позитивну роль не тільки у спілкуванні на відстані – вони є потужним інструментом для швидкого отримання різного роду інформації. Важливим є те, що Інтернет сприяє розвитку особистості і включення її у процес спілкування навіть тоді, коли в реальному житті людина може мати певні бар'єри для спілкування. У соціальних мережах люди можуть ділитись творчими планами, обмінюватись фото та відео, створювати спільні професійні чи гуманітарні проекти. 

У місті проходить тиждень безпечного Інтернету. Молодіжна організація формує команду волонтерів, які проводитимуть для школярів акції «Безпечний Інтернет». Для підготовки волонтерів необхідно підготувати аналітичну інформацію з усього спектру знань про соціальні мережі. Учаснику олімпіади пропонується стати на один день учасником творчої групи для підготовки інформаційного наповнення. 

Учаснику олімпіади необхідно вирішити наступні задачі виключно засобами MS OFFICE відповідно до умов задач. Використання VBA ЗАБОРОНЕНО! 

Умова задачі «Дослідження» 

(Завдання виконується виключно засобами MS EXCEL, результат роботи учасника зберегти у файл Дослідження.xlsx) 

Нещодавно завершився вже п'ятий за рахунком етап міжнародного дослідження Wave, яке регулярно проводиться співробітниками медіа-групи Universal McCann в 55 країнах світу, включаючи Україну. Це дослідження присвячене визначенню активності користувачів в різних соціальних мережах. 

Для проведення акції актуальною є наочна інформація про соціальні мережі. Учаснику олімпіади надані дані дослідження. Необхідно провести за допомогою діаграм аналітичну роботу з дослідження соціальної активності в наведених категоріях, охоплення користувачами певних ресурсів Інтернету, середньоденної частки для найбільш популярних сайтів, інформації про кількість акаунтів (облікових записів) найбільш популярних соціальних мереж. 

Учасник олімпіади повинен візуалізувати надану інформацію про соціальні мережі засобами електронних таблиць. У файлі Інструкції Дослідження.docx надані інструкції для створення аналітичних діаграм. 

УВАГА! Кількість допоміжних аркушів для розміщення проміжних розрахунків не регламентується. При зміні вхідних даних у таблицях-розв’язках повинна змінюватися вихідна інформація. 

Умова задачі «Інформаційна система» 

(Завдання виконується виключно засобами MS ACCESS, результат роботи учасника зберегти у файл Інформаційна система.accdb) 

Кожному користувачу соціальних мереж необхідно знати, що інформація, яку він розміщує на своїй сторінці, зберігається на серверах мережі. Оскільки сервер це комп’ютер з певним програмним забезпеченням, то захист інформації на ньому залежить від багатьох складових. Щоб вашою інформацією не скористались шахраї першим правилом є надійний, досить складний пароль від сторінки в мережі, який неможна розголошувати. Не слід на сторінці залишати будь-яку важливу інформацію про сім’ю, дім тощо. Навіть коли ви вилучили інформацію зі своєї сторінки вона може залишатись в архівах на сервері мережі протягом тривалого часу. 

Щоб учні користувались мережею свідомо організатори тижня безпечного Інтернету вирішили розробити фрагмент бази даних Інформаційна система (ІС) «Web-2» і на її прикладі розкрити учням міста сутність зберігання та обробки інформації від користувача соціальної мережі, принципу дії системи «Web-2». 

Учасник олімпіади повинен створити форми за зразками та принципом дії, описаними в розділі «Принцип дії системи» у наданих авторами інструкціях (файл Інструкції Інформаційна система.docx). 

Умова задачі «Масштаб фото» 

(Завдання виконується виключно засобами MS PowerPoint, результат роботи учасника зберегти у файли Масштаб фото.pptx та Горизонтальний рух фото.pptx ) 

У соціальних мережах чи найпопулярнішим є обмін фото. То можуть бути особисті світлини, цікаві сюжети зняті відомими фотографами чи просто творчими людьми, фотогалереї пейзажів чи знімки останніх подій у світі. 

В акції заплановано акцентувати увагу учнів на необхідності дотримання у соцмережах правил розміщення фотоматеріалів взагалі і ретельного підходу до розміщення особистих світлин. Крім того організатори запланували для старшокласників задачу на створення моделі масштабування фото у вікні перегляду на сторінці соцмережі. Учаснику необхідно відповідно до зразків (Масштаб фото.wmv та Горизонтальний рух фото.wmv) надати оргкомітету діючі моделі. 

 

УВАГА!!! 

У розв’язку завдання дозволяється використовувати тільки файли з початковими даними, які розміщено у каталозі Для учасника , файли-розв’язки повинні розміщатись у каталогах відповідних задач. 

Вхідні дані у завданні подані без зміни інформації з джерел зі збереженням авторського права (для підписів об’єктів та заголовків діапазонів надано словники відповідностей). 

Перевірка розв’язку учасника передбачає зміну вхідних даних та перевірку результату обчислень зі зміненими даними. 

Всі завдання необхідно виконати за 4 години та передати файли-розв’язки під підпис члену журі у каталозі з назвою Прізвище_Імя_Регіон Класс (наприклад: Петров_Олесь_Сумська_область_11 або Сидоренко_Анна_Київ_10). 

Під час олімпіади учасник має право задавати питання виключно у письмовому вигляді протягом першої години роботи. Питання повинно бути сформулюване таким чином, щоб на нього можна було відповісти однозначно ТАК чи НІ. 

У випадку, якщо одна з цих відповідей може стати підказкою або відповідь міститься у тексті завдання учасник отримує відповідь БЕЗ КОМЕНТАРІВ. 

В роботі залишати відомості, які ідентифікують особу учасника ЗАБОРОНЕНО!!! (за виключенням назви каталогу з файлами-роз’язками участника) 

Роз’вязок олімпіадного завдання вважається зданим тільки після перевірки членом журі в присутності учасника олімпіади наявності його файлів-рішень та підпису учасником у протоколі прийому робіт (підпис учасника ставиться після відмітки про наявність файлів-розв’язків кожної задачі. 

 

Бажаємо успіху!

Журі та оргкомітет олімпіади.


Завантажити завдання та додаткові матеріали

 

 

 

Автор матеріалу - Коваленко О. І.

 

 

 

Автор
Teacher
Адміністратор
Адміністратор

Коментарі

Останні статті

course thumb

Gemini for Education

Google запустили Gemini for Education

Детальніше
course thumb

Claude керує міні-магазином в офісі Anthropic

Історія успіху й поразки))

Детальніше
course thumb

Календарно тематичні планування за різними модельними програмами

Календарно тематичні планування за різними модельними програмами

Детальніше